Realitzar informes sobre les campanyes de màrqueting d’enviament de newsletters és essencial per avaluar-ne l’èxit i identificar àrees de millora. A continuació, es presenta una guia concisa sobre com crear un informe efectiu.
1. Objectius de la Campanya
Abans d’analitzar els resultats, és important recordar els objectius establerts per a la campanya:
- Augmentar el nombre de subscriptors.
- Generar trànsit al lloc web.
- Millorar les vendes o conversions.
- Incrementar el compromís amb els lectors.
2. Metodologia
Descriu la metodologia utilitzada:
- Plataforma d’email màrqueting (Mailchimp, Sendinblue, etc.).
- Segment de la llista de correu.
- Freqüència dels enviaments.
- Tipus de contingut inclosos.
3. Mètriques Clau
Analitza les mètriques més rellevants:
- Rati d’obertura: Percentatge de subscriptors que van obrir el correu.
- Rati de clics (CTR): Percentatge de subscriptors que van fer clic en algun enllaç.
- Rati de conversions: Percentatge de subscriptors que van realitzar l’acció desitjada.
- Rati de rebot: Percentatge de correus que no es van lliurar.
- Rati de cancel·lacions de subscripció: Percentatge de subscriptors que es van donar de baixa.
4. Anàlisi de Contingut
Revisa quin contingut va generar més interès:
- Articles o seccions amb més clics.
- Ofertes o promocions amb millor resposta.
- Tipus de contingut que va tenir més èxit.
5. Feedback i Comentaris
Inclou qualsevol feedback o comentaris rebuts dels subscriptors. Això proporciona informació valuosa sobre el que els agrada o desagrada.
6. Comparativa amb Campanyes Anteriors
Compara els resultats amb campanyes similars anteriors per identificar tendències i millores.
7. Conclusions i Recomanacions
Extreu conclusions sobre l’èxit de la campanya i proposa recomanacions per a futures campanyes:
- Millores en el contingut.
- Ajustos en la segmentació de la llista.
- Canvis en la freqüència d’enviament.
- Noves estratègies per augmentar el rati d’obertura i CTR.
Conclusió
Elaborar un informe detallat d’una campanya de màrqueting d’enviament d’un newsletter permet identificar èxits i àrees de millora. Amb aquesta informació, podràs optimitzar les teves estratègies de màrqueting per correu electrònic i aconseguir millors resultats en futures campanyes.