Paper amb gràfiques

Com Fer un Informe d’una Campanya de Màrqueting d’Enviament d’un Newsletter

Realitzar informes sobre les campanyes de màrqueting d’enviament de newsletters és essencial per avaluar-ne l’èxit i identificar àrees de millora. A continuació, es presenta una guia concisa sobre com crear un informe efectiu.

1. Objectius de la Campanya

Abans d’analitzar els resultats, és important recordar els objectius establerts per a la campanya:

  • Augmentar el nombre de subscriptors.
  • Generar trànsit al lloc web.
  • Millorar les vendes o conversions.
  • Incrementar el compromís amb els lectors.

2. Metodologia

Descriu la metodologia utilitzada:

  • Plataforma d’email màrqueting (Mailchimp, Sendinblue, etc.).
  • Segment de la llista de correu.
  • Freqüència dels enviaments.
  • Tipus de contingut inclosos.

3. Mètriques Clau

Analitza les mètriques més rellevants:

  • Rati d’obertura: Percentatge de subscriptors que van obrir el correu.
  • Rati de clics (CTR): Percentatge de subscriptors que van fer clic en algun enllaç.
  • Rati de conversions: Percentatge de subscriptors que van realitzar l’acció desitjada.
  • Rati de rebot: Percentatge de correus que no es van lliurar.
  • Rati de cancel·lacions de subscripció: Percentatge de subscriptors que es van donar de baixa.

4. Anàlisi de Contingut

Revisa quin contingut va generar més interès:

  • Articles o seccions amb més clics.
  • Ofertes o promocions amb millor resposta.
  • Tipus de contingut que va tenir més èxit.

5. Feedback i Comentaris

Inclou qualsevol feedback o comentaris rebuts dels subscriptors. Això proporciona informació valuosa sobre el que els agrada o desagrada.

6. Comparativa amb Campanyes Anteriors

Compara els resultats amb campanyes similars anteriors per identificar tendències i millores.

7. Conclusions i Recomanacions

Extreu conclusions sobre l’èxit de la campanya i proposa recomanacions per a futures campanyes:

  • Millores en el contingut.
  • Ajustos en la segmentació de la llista.
  • Canvis en la freqüència d’enviament.
  • Noves estratègies per augmentar el rati d’obertura i CTR.

Conclusió

Elaborar un informe detallat d’una campanya de màrqueting d’enviament d’un newsletter permet identificar èxits i àrees de millora. Amb aquesta informació, podràs optimitzar les teves estratègies de màrqueting per correu electrònic i aconseguir millors resultats en futures campanyes.

Desplaça cap amunt